تلگرام چیست و چرا باید استفاده کنیم؟مزایا و معایب استفاده از تلگرام ؟

تلگرام بدون شک یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسانی در جهان است ، اما هنوز هم بسیاری از مردم همه چیز را درباره آن نمی دانند و اینکه چگونه باید از آن استفاده کنند.

در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که Telegram چه کاری انجام می دهد ، ویژگی های اصلی آن چیست و چرا باید از آن استفاده کنید.

تلگرام چیه :
Telegram یک سرویس پیام رسانی چندین پلتفرمی است که توسط کارآفرین برجسته و باهوش به نام  روسی پاول دوروف تأسیس شده است. این برنامه در 20 اکتبر 2013 برای آندروید در آلفا به بازار آمد و اکنون حدود 300 میلیون کاربر ماهانه تخمین زده می شود.

 

تلگرام شبیه بقیه پیام رسان ها است؟؟
در نگاه کلی کارکرد اصلی تلگرام شبیه سایر برنامه های پیام رسانی دیگر است: شما می توانید به دیگر کاربران تلگرام پیام دهید ، مکالمه های گروهی ایجاد کنید ، با مخاطبین تماس بگیرید و پرونده ها و برچسب ها ارسال کنید.

شباهت تلگرام به سایر برنامه های پیام رسان محبوب تر بخش عمده ای از این است که برخی از مردم یا از آن چیزی نشنیده اند و یا علاقه ای به استفاده از آن ندارند.

 

کسب درامد از تلگرام :
بر طبق توضیحات  صفحه سؤالات متداول تلگرام ، سرمایه این شرکت توسط بنیانگذار و مدیرعامل آن پاول دوروف تأمین می شود ، نه از طریق تبلیغات یا جمع آوری داده ها و به اشتراک گذاری. در همان صفحه ، تلگرام همچنین یکی از دو اصطلاحات حفظ حریم خصوصی اینترنت را با عنوان "محافظت از اطلاعات شخصی شما از اشخاص ثالث ، مانند بازاریابان ، تبلیغ کنندگان و غیره" درج می کند.

پاول دوروف اعلام کرده که هیچ گونه کسب درامدی نداره!!!!!! ولی باورش سخته

به عبارت دیگر ، در حالی که شرکت های بزرگی مانند فیس بوک ، آمازون ، گوگل و دیگران ممکن است همه اهداف خوبی در رابطه با رمزگذاری ، تأیید هویت و حریم خصوصی داشته باشند ، اما همه آنها با تبلیغ و به اشتراک گذاری داده ها به روش های تلگرام ، با طراحی ، ادغام نمی شوند.

 

مزایای استفاده از تلگرام:
 

لیست ویژگی های کلیدی تلگرام ممکن است با سایر برنامه ها زیاد باشد ، اما تفاوت های خاصی بین آن و رقبا وجود دارد. در اینجا برخی از ویژگی های برجسته ذکر شده است

استفاده از چت مخفی خوب :اگر نمی خواهید پیام های موجود در چت های مخفی خود را برای همیشه نگهداری کنید ، Telegram به شما امکان می دهد تا تایمرهای خودساخته را برای حذف دائمی آنها تنظیم کنید. بعد از دریافت پیام ، مدت زمان از پیش تعیین شده در گپ می ماند - می توانید قبل از ناپدید شدن ، بارها بین یک ثانیه تا یک هفته را انتخاب کنید.

ارسال فایل های بزرگ مناسب تر می باشد:گر می خواهید پرونده های بزرگی ارسال کنید ، تلگرام بخش اعظم رقابت را با پشتیبانی از پرونده های 1.5 گیگابایتی ضرب می کند. در همین حال ، حد واتس اپ 100 مگابایت ، حد مجاز WeChat 100MB ، و حد اسکایپ نیز 100MB است

 

معایب استفاده از تلگرام :
تماس تصویری:شما نمی توانید با پیام رسان Telegram تماس برقرار کنید ، که بسیاری از سرویس های پیام رسان رقیب از آن پشتیبانی می کنند. به طور طبیعی ، همچنین نمی تواند تماس های ویدیویی مانند WhatsApp ، Skype و Facebook Messenger را گروه بندی کند.
نداشتن قابلیت استوری:تلگرام فاقد ویژگی Stories برخی از برنامه های پیام رسان رقیب است که به شما امکان می دهد بدون ارسال پیام مستقیم به مخاطب ، تصاویر یا فیلم های کوتاه ارسال کنید. مسلماً این ویژگی اساسی برای اکثر افراد نیست.
اگر از تلگرام خوشتان نیومد میتوانید به راحتی حذف اکانت تلگرام رو انجام دهید.

همچنین بخوانید:

نتیجه گیری استفاده از تلگرام :
تلگرام به مانند سایر برنامه های پیام رسانی قابل استفاده رایگان است. می توانید آن را از فروشگاه App اپل یا از فروشگاه Play Google استفاده کنید - به دنبال آرم هواپیمای کاغذی بروید. پس از جستجوی صفحه استقبال ، از شما خواسته می شود شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس نام و تصویر خود را اضافه کنید. قدم بعدی یافتن دوستان و شروع گپ است.

این برنامه را می توان در تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی استفاده کرد. تلگرام برای Android ، iOS ، Windows Phone ، Windows NT ، macOS و Linux موجود است.

منبع: delete-account-telegram.blog